New Perspective

New Perspective
Can we fast foward to go down on me?
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 2, 2010

Sibuk sane sibuk sini: Babak 38

since sekarang bulan puase, so mule lah org nk memperbanyakkan ibadatkn. so, tadi aku pun same lah. kan kite jumpe bulan puase sekali je setahun. tu pun belum tentu lagi taun depan kite jumpe Ramadhan ke x. so, after buke puase, aku pun siap2 la nk g semayang terawih. btw, skrang ni parents aku wajibkan sume org g semayang terawih. so, alang2 aku tetibe teringt cite2 semayang aku waktu dulu.

macam biase, budak2 lagi kan. dulu, time aku kecik2.. ya allah, punye lah susah nk semayang. aku pun x tau kenape. nasib baik mase tu kecik lagi. kire cam accpetable lah jugak kan. banyak cite pasal aku ngan semayang ni. bile tanye je "kakak, da semayang ke?" aku mesti jawab dah. padahal...


gmbr hanya hiasan

*************************

Mase sekolah rendah

biase lah dulu. setannye, bukan main. dulu, mase aku sekolah rendah, aku pergi skolah ngan mak aku. biase ah, kecik2 lagi kan. pergi skolah pun x pakai tudung. mandi wajib basahkan rambut. lepas tu, sikat rmbut kemas2. dulu aku x boleh simpan rambut panjang sebab rambut aku susah nk jage. yg mak aku ni pun satu, time2 aku da siap, sikat rambut dengan kacak dan bergaya nya baru tnya aku da semayang ke blom. aku jawab lah belom. dah tu, mengamuk lah mak aku tu. suruh aku g semayang. yg aku pun dengan x rela hatinye g amik air semayang masuk bilik. then mase alam bilik, ade plak setan sekor hasut aku, die kate "x yah semayang, bukan mak kau tau pun" so aku pun ikt lah setan tu. da bajet time cun2 keluar bilik, kate dah semayang dengan confident nye kat mak aku. themn, die bg aku satu pndgan tajam sambil tanye, "kalau dah semayang, kenape rmbt lgsng x terusik. same macam sebelum semayang je" ok, KANTOI seketul.

*************************

Mase aku ngan adik aku di KL
ok, mase ni mmg lawak. selalunye if family aku g KL, kiteorg x tdow hotel. kate abah, adik beradik ramai. buat ape nk tdow hotel. membazir. ok, so u are the boss. so slalunye kiteorg akn tdow kat umah Cik Liz(bukan name sebenar) or Mak Njang. so, cite ni jadi mase aku kat umah Cik Liz ok. mase tu, ade arwah tok cak aku. die yg selalu ingtkan kiteorg adk beradik soh semayang. kebetulan mase tu kazen aku pun ade. da die blajar kat skolah agame, die lah jadi imam kan. mse tu, kiteorg da iye2 nk main badminton depan umah die. alih2 arwah ckp, x boleh main kalau x semayang lg. so, ape lg. terkedek2 lah naik ats balik, amik air semayang semayang asar. dah tengah2 semayang tu, ttbe ade plak org main petik2 jari. alah. kacau line betol. last2 sume org x jd semayang sebab main lawan2 petik jari. da habis puas gelak2 kami pun berangkat dengan jaye nye g main badminton. tapi, ttbe didapati bahawa, kiteorg x de shuttlecock. last2 kiteorg amik batu, buat2 jd shuttlecock. dan adk aku, dengan jayenye pukul batu tu dan terpelanting ats kete jiran. ape lg, cabut lari lah sume org.

*************************

Mase mengaji di masjid
ingt x dulu. kan ade mengaji petang2 kat masjid. ade ustazah/ustaz mengajar tajwid, sirah,tauhid, feqah n byk lagi lah. aku pun lupe. time ni, ade jugak setan nye. cume maybe kurang lah sikit setan nye tu. dulu2 mase before balik, sume org wajib semayang asar berimam sebab ka da dekat masjid yg kiteorg ngaji tu kan. dlu, punye lah malas aku nk semayang berjemaah, aku selalu buat mcm ni. x de lah selalu sgt ok. kdg2 je. ade due care. 1st, aku aku buat2 period dan tnggu kat belakang je. bile ustazah tanye, aku jwb jelah aku period. then 2nd aku akn tnggu imam tu semayang dulu. mase die nk dekat2 tahiyat akhir baru aku join. kenape? sebab aku pun nk jugak pahale berimam, just malas nk ikt imam sebab kan kdg2 imam suke bace lame2.

************************

Mase semayang terawih baru2 ni.
ok, time ni aku g terawih ngan adk aku, Han(bukan nama sebenar). mak aku x dpt g. alah, pompuan, biase lah. ade mase dilarang utk semayang kn. so aku g lah ngan adk aku 2 org ngan abah. so, biase lah or melayu kan. time awl2 je semangat nk g terawih. ok, ni termasuk aku sekali ok. then aku pun cari lah port betol2 bawah kipas. baik punye. tapi ya tuhan, sempit nye x yah cite lah kan. plus, kipas nye bukan ase sgt pun. ketiak aku peluh2 jugak. so then, bile imam tu semayang, aku pun ikt je lah. ok, kali ni, dk seperti entry di ats ye. aku semayang btol2 ye. so then, mase tahiyat akhir kan sume mcm sempit2. elok2 je habis imam tu bg salam, mak cik sebelah aku pun dengan rakusnye pusing sebalah aku lalu berkata "adik, adik duduk ats kaki mak cik" ok mak cik, i know that. no need to mention.

p/s: aku baru tau knape imam tu trus sujud je mse semayang terawih tdi. sujud sejaddah. buat malu aku je. mati2 aku ingt imam tu lupe nk rukuk. haha